zondag 5 januari 2014

DIY: een garderobe onder de trap - opgeruimd staat netjes

 
De ruimte onder de trap heb ik bij het ontwerpen bewust open gelaten om hier later een garderobe en kleine berging van te maken. Rondslingerende jassen, tassen en schoenen behoren nu tot het verleden.
 
zie hier het eindresultaat
 
 
 bekijk hieronder hoe ik de deurtjes gemaakt heb 
 
Goed meetwerk is het halve werk. De bouwmarkt zaagt al je hout op maat voor je af.
.
 
 
Ik heb eerst een houten lat tegen de muur bevestigd. Omdat het een wand van gipsblokken betreft, heb ik gebruik gemaakt van alligatorpluggen. Deze zorgen voor een stevige bevestiging. Om de lat extra stevig te bevestigen en tevens kindproof te maken, heb ik de wand aan de achterkant extra bevestigd met stoelhoeken.
 
 
 
 
 
Even testen of alles goed op z'n plek hangt en daarna is het al tijd voor het schilderwerk. Omdat het hout (vuren) onbehandeld is, gebruik ik een goede grondverf en twee lagen lak op waterbasis. Kies voor een lak op waterbasis als de ruimte niet veel daglicht krijgt. Dit voorkomt vergeling op den duur.
 
De hengen heb ik matzwart gelakt en het hout heb ik mat wit gelakt.
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?