zondag 15 september 2013

oost west, thuis best...

Mijn woonkamer: de plek waar ik 's avonds tot rust kom.
 
Ik maak veel gebruik van rustige, neutrale kleuren als wit en grijs. De pasteltinten zorgen ervoor dat het niet saai wordt.
 
 
panorama foto in de avond
 
 
klein sfeerhoekje
 
leuk detail: de pastelkleurige houten stroken in de bijzettafel.
Deze kleuren komen ook terug in de eettafel.
 
 
bekijk hieronder hoe ik de tafels heb "gepimpt".
 
Oorspronkelijk hadden de tafels een bruine teak kleur. Ik was daar op uitgekeken en gaf ze een witte  (matte) kleur. De tafels hadden een inleg van gelamineerde natuursteenlook. Behoorlijk gedateerd dus die moesten er uit. Bij de bouwmarkt kocht ik latten vurenhout die ik op maat heb gezaagd. Ik gaf ze pastelkleuren en heb ze nog eens na behandeld met een lichtbruine vernis om ze een wat ouder uiterlijk te geven.
 
 
 
 
 
 

Deze fauteuils heb ik op de kop getikt via marktplaats. Het was een behoorlijke klus om ze opnieuw te bekleden, maar als je de oude stof voorzichtig verwijdert en steeds foto's tussendoor maakt van de stappen is het best te doen.
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?