woensdag 9 april 2014

DIY: Walk in Closet

Loekie Loekie dames! Onder Utrechtenaren (ben een getogen Utrechtse) een zeer bekende uitspraak van een marktman die dameskleding verkocht en op deze manier onze aandacht wist te grijpen. Wanneer ik visite vol trots mijn inloopkast laat zien zeg ik in mezelf (niet hard op hoor) Ja, ja loekie loekie dames...

Naast een bad in mijn slaapkamer was een inloopkast een andere grote woonwens. Bij het ontwerpen van de woning heb ik hier dus al rekening mee gehouden. Niet iedereen heeft die mogelijkheid van een inloopkast ín je slaapkamer. Toch is met veel creativiteit en uiteraard een extra kamertje hetzelfde effect te bereiken.


Op onderstaande bouwtekening is te zien hoe
de indeling van mijn slaapkamer (rechts) is.
 
 
 
 
 
Dit heb ik er uiteindelijk van gemaakt.
 
 
 
 
 
Hoewel ik nog even zelfgemaakte schuifdeuren van steigerhout heb overwogen, koos ik uiteindelijk voor Semine paneelgordijnen van Ikea omdat deze de ruimte minder "zwaar" maken.  Gesloten, hoef ik vanuit mijn bed niet naar de "zooi" in de kast te kijken.
 
 
 
 
Ikea heeft veel handige oplossingen voor het opbergen van schoenen en kleding.
kledingrek Mulig bijvoorbeeld. Niet alleen voor extra opbergruimte. Ook leuk om bijvoorbeeld je mooiste jurkjes te etaleren.
 


 
 
Ook als de kast open is, stoor ik me niet aan het zicht. Met de Algot serie kan je naar hartenlust variëren en een budgetvriendelijke indeling bedenken die past bij jouw ruimte. Ik koos voor een schoenenplateau Algot wandrail/planken en "make-up tafel". De knoophaken van HK Living gebruik ik om sieraden aan op te hangen.
 
 
 

 
 
Ook de wandplanken en draadmanden zijn van Algot.
 
hieronder nog een voorbeeld van het Algot systeem
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?