maandag 28 juli 2014

D.I.Y. Ikea Hack: bed met hoofbord



Hoewel mijn zoon tevreden was met zijn slaapkamer, kreeg ik van hem toch de vrije hand om een paar kleine aanpassingen te doen. De kamer was in basis nog erg mooi, alleen wel een beetje standaard en saai. Een nieuw zelf ontworpen bed zou zijn kamer een tikkeltje meer pit geven.


Zie hier mijn IKEA hack: een bed met hoofdbord en planken:

 
 
 
Als basis voor deze Ikea hack koos ik voor ledikant Fjellse. Betaalbaar, solide en onbehandeld.
 
 
 
 
Het bestaande hoofdbord gebruik ik als frame om de nieuwe tegen aan te bevestigen. Ik heb gekozen voor multiplex hardhout, vanwege de mooie tekening en kleur.
 

 
 
 Schroeven en houtlijm moeten de delen op hun plek houden.

 

Met een houtboor maak ik gaatjes om de ronde stokken (consoles) in t bevestigen.
 
 

Even controleren of de plank waterpas ligt.
 
 


Ik behandel het bed met een kleurloze watergedragen
lak voor een matte afwerking en bescherming.

 
 
Zo zie je hoe je in slechts een paar uurtjes tijd een uniek item in huis kunt hebben.
 
 
 

 

Mijn zoon vond een nieuw bed niet meteen nodig,
maar is uiteindelijk erg tevreden met het eindresultaat.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?