donderdag 7 mei 2015

DIY: salontafel van een autoband

Een nieuw seizoen is gearriveerd en bij mij thuis betekent dat een frisse wind door het interieur. Ik heb enkele aanpassingen gedaan en vond de D.I.Y. salontafel van OSB hout niet langer passen. Ik wilde wat meer humor in het interieur en bedacht een salontafel van bij elkaar gezochte materialen.
 
 
 
Men neme een oude autoband, twee stukken MDF hout (verschillende diktes),
restjes (onbehandeld) steigerhout en sisaltouw.
 
 
 
 
 
Van mijn oude auto had ik nog enkele banden in de schuur liggen.
 
 
 
 
De band dient als omtrek voor het MDF hout.
 
 
 
 
Puzzel van enkele stukken rest steigerhout
 
 
 

 De reststukken heb ik vast gelijmd op de uitgezaagde MDF plaat.
 


 
Aan de onderkant heb ik de stukken extra vast gezet met schroeven, zodat ze niet verplaatsen tijdens het uitzagen.
 
 


Na flink schuren is het blad glad en kan het behandeld worden met transparante interieurbeits.


 
 
 
 
De bovenste helft van de band heb ik bekleed met sisaltouw (vastzetten met een sterke lijm). Helemaal bekleden met sisaltouw is ook een optie. Ik koos ervoor om de autoband aan de onderkant zichtbaar te laten voor een speelser effect. Tot slot wieltjes er onder en voila!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?