zondag 21 april 2013

Domein van een halve man...

Te oud voor treintjes en autootjes ... Te jong om al op zichzelf te gaan wonen. Best een uitdaging, een kamer stylen voor een stoere jongen van bijna 15. Geen kind, maar 'een halve man' noemt hij zichzelf. Hij weet al heel goed wat hij wilt. Gelukkig kost het me geen moeite om hem mee te nemen in de ideeën die ik heb voor zijn kamer. Aan een paar woorden heeft hij genoeg. Tot mijn grote vreugde is mijn zoon besmet met hetzelfde interieur en stylingvirus. Hij heeft er zeg maar oog voor en vult aan waar wenselijk of nodig is. Een beetje van mezelf dus en een beetje...

 
Een stoere originele legerkist doet het altijd goed in een jongenskamer. Ongeacht welke leeftijd. Een loungeplek om te kunnen gamen, tv kijken of "chillen" met vrienden is onmisbaar. Kussens ter decoratie mag, maar voor een jongenskamer geldt het 'less is more' principe.
 
leuk detail:  de kop van een kraan doet dienst als kapstok
 
 
 
Hij heeft een ruime kamer van 4 bij 5.10 meter. Om ervoor te zorgen dat de kamer niet te koud en steriel wordt, heb ik gekozen voor een warme donkere vloer. Deze ligt over de gehele tweede verdieping. 
 
Bij een ruime kamer mag je best verschillende type wandbekleding gebruiken. Eén wand is bekleed met vliesbehang met een sloophoutmotief.
 
 
Een andere wand heeft geen behang, maar is 'gesaust' met een matte latex in een warme zandkleur. Deze kleur komt terug in het behang.
 
Omdat de slaapkamer op het zuid-oosten ligt, heb ik gekozen voor witte houten jaloezien. Deze zorgen ervoor dat je kunt "spelen" met lichtinval, zonder dat je meteen inkijk van overburen hebt.
Hoewel deze houten jaloezien voorlopig voor een prima sfeer zorgen, droom ik alvast van echte houten shutters voor alle tien! ramen in ons huis.

 
leuk detail: visionboard aan de muur
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met groots dromen!
 

De overige twee muren zijn bekleed met een neutrale witte vliesbehang. Ik heb hier bewust gekozen voor behang van ongeveer 1 meter breed, zodat je zo min mogelijk banen ziet. Je bent bovendien sneller klaar met behangen. (niet onbelangrijk detail voor de "ik-doe-alles-zelver")

 
De ladder hebben we gevonden op het bouwterrein achter onze tuin. Bouwvakkers hadden de bijna 5 meter hoge ladder achtergelaten. Van één hoge ladder heb ik twee decoratieve ladders gemaakt. Deze ladder heb ik geschilderd met een matte legergroene verf van Histor. De andere ladder staat in mijn slaapkamer en blijft onbehandeld.
 
 
een grote stoere lamp (Hektar van Ikea) als blikvanger
 
 

 
Het bed en de garderobekast komen uit mijn vorige slaapkamer. In eerste instantie bedoeld als tijdelijke oplossing, maar bevalt nu eigenlijk prima. De kast biedt voldoende bergplek voor kleding, schoenen en (school)boeken, zodat er geen overige meubels nodig zijn. Again, less is more...
 
De stoel heeft ook al meerdere bestemmingen gehad. In ons vorige huis stond deze ook in mijn slaapkamer. Toen was het nog wit geschilderd en was de zitting bekleed met een koeienprint. (What was I thinking???) Hij wilde een groene stoel en de zitting heb ik bekleed met grove jute.
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?