zondag 12 mei 2013

DIY oud hout

Het is al lang niet nieuw meer, maar daarom niet minder leuk om te doen. Oud hout of oude houten voorwerpen reclyclen zodat deze een nieuwe functie krijgen. Er zijn tal van voorbeelden bekend.
 
Zo zijn er de fruit- en aardappelkisten.  Geschikt om als nachtkastje, salontafel, boekenkast of complete wandmeubel te gebruiken.
 
Ook de houten pallets lenen zich uitstekend voor creatievelingen om er iets leuks van te maken. Denk aan dressoirs, bedden, eet- en salontafels.
 
De mogelijkheden met sloop- en steigerhout zijn talrijk. Vooral tuin- en huiskamermeubelen zijn populair. Maar denk ook aan stoere kinderkamers.
 
Hieronder enkele inspirerende plaatjes gevonden op het web.
 

 
 
 
 
 
 




 
 
 
 
 
Momenteel ben ik bezig met het restylen van het kamertje van mijn neefje (3 jr.) Hier dient een fruitkist als nachtkastje.


een zelfde soort fruitkist heb ik gebruikt voor mijn zoon (15 jr.) Hier gebruik ik de kist in de breedte en heb ik de binnenkant legergroen geschilderd zodat deze mooi  past bij de rest van zijn kamer. zie post:   domein van een halve man
 
 
 
In mijn eigen woonkamer staat ook een fruitkist. Hier gebruikt als salon- / bijzettafel.
 
 
 

Op verzoek van hartsvriendin Maureen, heb ik een salontafel gemaakt van een pallet.
 
Mooie grote gebruikte industriele wielen eronder
 
Een likje verf en klaar.



 
Ik heb slechts 1 laagje witte mattte verf van
Histor zodat het robuuste karakter intact blijft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?