woensdag 8 mei 2013

DIY pimpish toys... uit de oude doos

Ik vind het een erg leuke uitdaging om marktplaats en kringloopwinkels af te speuren naar oud, afgedankt of licht beschadigd speelgoed en deze te "pimpen" zodat ze nog een rondje mee kunnen.
 
leuk detail:
Mijn dochter waardeert mijn eigen creaties vaak beter dan het "plastic fantastic" spul wat in de winkels te koop is.
 
 
Ik heb een extra zwak voor brocant en vintage en op marktplaats vond ik dit nostalgische wandelwagentje uit de jaren 50.
 
 
 
schuren, een likje verf en nieuwe bekleding
Hier kan het plastic fantastic spul uit de winkel niet tegen op. Naast leuk speelgoed heeft deze wandelwagen ook een hoge decoratieve waarde in de woonkamer.

 

 
autostoel voor poppen
gevonden in de kringloop

even achter de naaimachine en voila! kan weer mee




 
in de kringloop vond ik ook dit shouten speelfornuisje en de rieten wandelwagen

 
soms is het zo simpel als een likje verf en klaar
 

Voor deze klus was een likje verf niet genoeg. de oude bekleding had ik reeds verwijderd en gebruikt als patroon voor nieuwe. De wieltjes waren beschadigd en heb ik vervangen door houten wieltjes die ik vervolgens nog een kleurtje heb gegeven.





De verzameling poppen heeft ook een slaapplek nodig.
Op marktplaats vond ik deze mooie poppenwieg.


Met een donkere vernis heb ik de wieg een iets klassieker uiterlijk gegeven. De witte broderiestof waarmee ik de wieg heb bekleed, zorgt voor een goed contrast en maakt het geheel af.

 
 
 
De oude bekleding van mijn dochters poppenbuggy was op.
 

dus naaide ik een nieuwe van restantjes stof


 
 


 
een theepot om mee te spelen
of gewoon ter decoratie



niet om mee te spelen, wel leuk om even te laten zien. Deze lamp in de vorm van een theepot maakte ik van mdf, behang van pip studio (chinese rose red) een fitting en een stekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?