vrijdag 12 juli 2013

carte blanche voor een stoere peuterkamer

Voor de inrichting van de nieuwe kamer van Austin (3), kreeg ik carte blanche. Zijn moeder had geen specifieke wensen en vertrouwde volledig op mij. De antracietkleurige gordijnen vormden de basis voor de kleuren. Deze hingen er al en wilde moeder graag in zijn kamer houden. Hoewel Austins raam erg groot (bijna 5 m2) is en er veel daglicht binnen komt, wilde ik voorkomen dat de gekleurde wand te zwaar of donker aan zou voelen.
Ik heb zijn moeder daarom wel betrokken bij de kleur van deze wand omdat die toch voor een groot deel de sfeer bepaalt in het kamertje. Samen kwamen we uit op helder aquablauw. Fris en toch stoer.
 

 
Op markplaats vond ik dit stoere meegroeibed Minnen (uit de oude collectie van Ikea). De fruitkist dient als nachtkastje en heb ik ook via marktplaats op de kop getikt. De lantaarn die erin hangt komt van de Leenbakker. Als decoratie boven het bed bedacht ik een houten treinspoor (Ikea) geverfd in de kleuren van de houten lambrisering (zie onder).  Het treintje moet nog vast gelijmd worden. De boerenstoel/knopstoel vond ik in de kringloopwinkel. De aquakleurige plaid is van Ikea en het dekbedovertrekset van de Hema.
 
 
 
 
tip: gebruik opbergbakken (evt. met wieltjes) om speelgoed onder het bed op te bergen. Austin kan zijn speelgoed dan zelf makkelijk opruimen en het blijft buiten het zicht er even niet gespeeld wordt.
 
 
 
De stoere hanglamp Hektar, de grappige posters Trilling (knipoog naar de verschillende locaties waar de locomotief naar toe zou kunnen rijden) en het schoolbankje Sundvik zijn allemaal van Ikea. Het boekenplankje is van gebruikt steigerhout.
 

 
tip: een vintage schoolbankje (mijn persoonlijke voorkeur) zou hier ook geweldig staan.
 
 
 
 
 
 

 
 
Geïnspireerd door de grachtenpandjes-lambrisering van mijn eigen dochter, bedacht en maakte ik een lambrisering (van MDF) in de vorm van een locomotief. Austin is namelijk gek op treintjes.

 
 
 
tip: Lak de lambrisering met krijtbordverf af zodat kleine "Picasso's" zich daar op kunnen uitleven.
 
 

1 opmerking:

  1. Wat een geweldig idee om krijtbordverf te gebruiken. Ik ben de kamer van mijn zoontje ook aan het restylen. Hij heeft laatst een nieuw meegroeibedje en speelgoedkist gekregen voor op zijn kamertje. Mijn man is heel handig dus ik ga hem een plaat laten uitzagen van een auto en dan deze met krijtbordverf inverven. Bedankt voor het leuke idee.

    BeantwoordenVerwijderen

Vragen of reacties?