vrijdag 26 juli 2013

Mission Possible: Een slaapkamer voor TWEE en een BEEB...


Ik was op bezoek bij een vriendin die in verwachting is van haar 5e kindje. Met een gezin van dit formaat, vroeg ik mij natuurlijk meteen af hoe en waar de nieuwste telg zou gaan slapen. Vol enthousiasme vertelde "mommy to be" mij over haar interieur en styling plannen, waarin o.a. een commode met afbeelding van twee ballonnen. (So 90's!!!) Dit kon ik niet laten gebeuren en dus kwam PIMPISH to the rescue.
 
 
zo was het eerst:
 witte wanden en een bed en vloer in antraciet: een prima basis
 
Mijn taak om te zorgen voor sfeer en gezelligheid.
 
met een vijfde kindje op komst, liggen budgetvriendelijke oplossingen voor de hand
 
 
 
 en zo is het geworden:
Voor een warme sfeer koos ik voor zachte oudgroene tinten. Wanneer de baby wat groter is en verhuist naar de slaapkamer van zijn broers, wordt de kamer met slechts kleine aanpassingen weer het domein van de ouders.
 
De retro commode (via marktplaats) gaf ik een iets donkere kleur binnen dezelfde kleurgroep en zorgt voor een "ton sur ton" effect met de lambrisering. Voor de strook boven de lambrisering heb ik de verf zelf iets lichter gemaakt met witte latex.
 
In het ledikantje heeft mijn eigen dochter geslapen. Hij stond lang stof te vangen in de schuur. Hier komt hij weer volledig tot recht. Ik schilderde hem een tint donkerder met een hamerslag lak.
 
 
leuk detail: 
tekstbord: "Let him sleep! For when he wakes up, he will move mountains. 
 
 
 
 
 
 
Het lockermodel wandkastje, de knoophaken, het blauwe tekstbord en de
(kleding)hanger komen van De Regent, wonen & lifestyle

het houten hangertje in de vorm van een huis is van Kwantum


leuk detail voor de oplettende kijker: het lijnenspel op de muur
 
 
 
 
leuk detail: gebruik voorraadpotten om watjes e.d. in te bewaren

 
Door het bed een kwartslag te draaien heb ik een verdeling in de kamer gemaakt. De linkerhelft is voor de ouders en de rechterhelft voor de baby.

 
 
Hanglamp Maskros geeft in het donker een
spannend effect tegen de witte wanden en plafond.
 
belangrijk detail: Werk kabels altijd netjes af met gootjes
 
Ook de tv kreeg een nieuwe plek. Omdat de wand van gipsplaten gemaakt is, besloot ik de tv niet op te hangen. (Het is echter wel mogelijk als je de wand verstevigt met staal)
 
 
Op marktplaats vond ik dit retro tafeltje. Ik gaf hem een zachte oudroze kleur.


 
 

 De stoel (ook marktplaats) kreeg dezelfde kleur als de commode.
 
Een zachte kussen in de rug en je hebt een heerlijke plek om de baby te voeden.

tafellamp Klabb is van Ikea. 
 
 
 
 
 
nog even een schilderstip:
 
Voor het maken van de lambrisering en de strook gebruik je een potlood, een rolmaat, schilderstape en eventueel een waterpas.
 
 
 
Teken met potlood de gewenste hoogte af door om de zoveel centimeter streepjes te plaatsen. Plak langs de streepjes af met schilderstape. Schilder eerst de randen met een platte kwast en vul het middenstuk vervolgens op met een muurverfroller. Verwijder de schilderstape zodra de verf iets op droogt.

1 opmerking:

  1. We zijn zeer blij met het eind resultaat van de make-over van Moena. Ze is heel professioneel te werk gegaan. ze heeft alles voor ons tot in de puntjes uitgedacht, geregeld en uitgevoerd. we voelden ons waarlijk kandidaten uit een make-over show, over het resultaat kunnen we nogmaals kort zijn ge-wel-dig.

    BeantwoordenVerwijderen

Vragen of reacties?