maandag 15 juni 2015

D.I.Y. tuin metamorfose XL- deel 2

Hier is ie dan! Het vervolg van de tuin metamorfose XL.
 
 

Ik was al een tijdje uitgekeken op de D.I.Y. BBQ die ik gemaakt had en vond het tijd voor een iets meer volwassen model. Zo ontstond het idee voor een buitenkeuken. Dit is een eigen ontwerp maar er is tal van inspiratie te vinden op het web.


achterwand
 

 

 
rechter zijwand
 
 

Een tweede paar handen is bij deze klus erg handig,
maar met wat creativiteit is het goed alleen te doen.
 
 

 
Als je eerst de middenwand plaatst is het makkelijker de zijwanden te plaatsen.
 

Het begint al ergens op te lijken.
 

 
 
afdakje en werkbladen erop
 
 
 

deur erin
 
 
Schuren en afwerken met een whitewash steigerhoutbeits en voila!
 
 
 
De (los liggende) ijzeren plaat onder de mini barbecues beschermt het hout tegen eventuele hitte en vettigheid.
 
 
Hoewel ik niet zulke groene vingers heb, vond ik iets meer groen in de vorm van een verhoogde moestuin toch een welkome aanvulling in de tuin. Super leuk ook voor de kids!
 
 
 Van steigerhout maakte ik een eenvoudige bak op poten.
 
 
Tip: als je een kleine tuin hebt, denk dan goed na over ruimtebesparende oplossingen. Hier koos ik er voor het formaat van de bak aan te passen aan de opbergbox voor kussens. Deze valt nu mooi weg onder de moestuin.

 

 Met steigerhoutbeits bescherm ik de bak aan de binnen en buitenkant.
 
 

 
Met een elecktrische tacker zet ik eenvoudig het worteldoek vast.
 

 


Nu kan het leukste werk beginnen. Hopelijk genieten we over een tijd van heerlijke verse groenten, fruit en kruiden.

 
 
Met een restje steigerhout (ik gooi niet zomaar hout weg) maakte ik een leuk wandrekje.

 
 
Het grijs van het wandrekje komt terug in de loungebank.
 
 
 

 

 


1 opmerking:

  1. Leuk om te zien hoe je alles zelf doet! Leuk blogje! Wou dat ik zo creatief kon zijn maar ik bestel alles gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen

Vragen of reacties?