zaterdag 7 juni 2014

Restyle: Isaira's domein, een vrolijke meidenkamer

Als interieurstylist ben je dagelijks bezig met interieur en doe je dus veel inspiratie op. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat ook mijn eigen interieur er vaak aan moet geloven. Hoewel we pas anderhalf jaar in ons huis wonen, vond ik het toch al weer hoog tijd om de boel om te gooien. Mijn dochters kamer mocht er als eerst aan geloven en ook de woonkamer is op dit moment under construction.

Om een goed beeld te krijgen van de metamorfose bekijk eerst Isaira's kamer ervoor.
 
De gerestylde meubeltjes van Queen Ann, het ijzeren spijlenbedje en het vrolijke behang van Pip studio maakten het geheel vrolijk en schattig. Hoewel ik haar kamertje nog mooi vond, zocht ik toch naar een nieuwe "look" en "feel, die beter pasten bij mijn dochter. Isaira is een stoer meisjes meisje. Zij switcht met groot gemak van het verschonen en voeden van haar baby's (poppen) naar een rauw partijtje voetbal met buurjongens. Om die reden mocht haar nieuwe kamer wel een tikkeltje meer pit hebben.
 
 

Ik ben al lange tijd weg van bedsteden, maar aangezien de aanschaf hiervan best pittig is, bedacht ik een IKEA-hack. Van een hoogslaper heb ik een bedstee in de vorm van een trapgevel gemaakt door de frame als (stabiele) basis te gebruiken en er allemaal houten latten tegenaan te schroeven. Een erg moeilijke klus is dit niet. Het vereist alleen wel goed meet- en rekenwerk van te voren. De buitenkant heb ik een zachte blauwe kleur gegeven voor een tikkeltje stoer (Zaans sfeertje) en de binnenkant wit voor zowel rust als contrast.
 
 
 
 
 
 
Boven heeft Isaira haar bed en onder heb ik een chill- / logeerplek gecreëerd door haar oude matras en veel kussens te gebruiken. Ik mix mijn zelf genaaide slopen met aangeschafte en zorg voor een mix in kleur en structuur.
 
 
 
  
De grote brocante voorleesstoel heb ik vervangen door een vintage Rohe stoel met daar op een kunst schaapsvacht. Niet alleen staat dit erg mooi. Het zit ook heerlijk. 
 
 
tip: leg niet alle boekjes neer op een plank, maar hang er een paar op aan een kapstok of wat haakjes.
 
 
 
Doordat ik het bed een andere plek heb gegeven moest de kledingkast ook naar een andere plek. Naast het raam staat hij ook prima.
 
 
 
 
Het ladenkastje heeft heel even op marktplaats gestaan. Maar omdat ik niet kon vinden wat ik zocht besloot ik dat het kastje toch nog een tweede kans kreeg bij ons. Ik schilderde hem zacht groen en verving de rode grepen voor zelfgemaakte leren greepjes van een oude riem.
 
 
Ook de minnen kroonluchters pasten niet meer bij de nieuwe look die ik voor ogen had. Ik ben verliefd op lampen met geometrische vormen en kwam op het internet verschillende stappenplannen tegen voor origamilampenkappen. Ik besloot het zelf te proberen en ben erg blij met het eindresultaat.
 
  
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of reacties?